1. Noteikumos lietotie termini
1.1 Klientu portāls – tīmekļa vietne https://www.mans.lg.lv, kurā ir pieejami Sabiedrības attālināti sniegtie Pakalpojumi;
1.2. Noteikumi – Sabiedrības Klientu portāla lietošanas noteikumi;
1.3. Pakalpojumi – Klientu portālā Sabiedrības sniegtie pakalpojumi, tajā skaitā, bet ne tikai, informācijas saņemšana par rēķiniem, komercuzskaites mēraparātu rādījumu un akcīzes sadalījuma ievade, savu objektu dabasgāzes patēriņa apskate, ziņojumu sūtīšana;
1.4. Pamatinformācija – Portāla lietotāja dati, kas nepieciešami reģistrējoties Klientu portālā, tajā skaitā, Reģistrācijas numurs, Līguma numurs, vārds, uzvārds, e-pasts, tālruņa numurs, kā arī, reģistrējoties ar bankas autorizāciju, personas kods;
1.5. Piekļuves parametri – katra Portāla lietotāja individuāla unikāla piekļuves parametru kombinācija, kas sastāv no Portāla lietotāja vārda un paroles;
1.6. Portāla lietotāja parole – Portāla lietotāja izveidota simbolu kombinācija Portāla lietotāja identifikācijai Klientu portālā;
1.7. Portāla lietotāja vārds – Portāla lietotāja e-pasta adrese Portāla lietotāja identifikācijai Klientu portālā;
1.8. Portāla lietotājs – fiziska vai juridiska persona, vai tās pilnvarots pārstāvis, kurš ir autorizējies Klientu portāla lietošanai;
1.9. Sabiedrība – akciju sabiedrība “Latvijas Gāze”, juridiskā adrese Aristida Briāna iela 6, Rīga, LV–1001;
1.10. Sadarbības partneris – banka, ar kuras palīdzību iespējams reģistrēties un autorizēties Klientu portālā.
2. Vispārīgie noteikumi
2.1. Noteikumi nosaka Klientu portāla izmantošanas kārtību un ir saistoši Portāla lietotājam. Lietojot Klientu portālu, tā lietotājam ir saistošs arī noslēgtais dabasgāzes tirdzniecības līgums, kā arī Sabiedrības apstiprinātās uz Portāla lietotāju attiecināmās norēķinu kārtības.
2.2. Klientu portālā pieejamais Pakalpojumu apjoms Portāla lietotājiem var atšķirties, tajā skaitā, bet ne tikai, atkarībā no tirdzniecības līguma veida, sadales sistēmas pakalpojumu izmantošanas kārtības, dabasgāzes izmantošanas veida, dabasgāzes pieslēgumu skaita, kā arī Portāla lietotāja statusa – galvenais lietotājs vai lietotājs.
2.3. Autorizējoties Klientu portāla lietošanai, Portāla lietotājs apstiprina, ka ir iepazinies ar Sabiedrības “Personas datu apstrādes paziņojumu” (saite: https://lg.lv/personas-datuapstrades-pazinojums, un atzīst to par sev saistošu.
3. Portāla lietotāja identifikācija un autorizācija
3.1. Lai pieteiktos Klientu portāla lietošanas uzsākšanai, potenciālais Portāla lietotājs aizpilda tīmekļa vietnē https://mans.lg.lv Klientu portāla lietošanas pieteikuma formu, reģistrējas izmantojot internetbanku vai iesniedz Sabiedrībai pieteikumu par Klientu portāla izmantošanu, norādot nepieciešamo Pamatinformāciju.
3.2. Pēc pirmreizējas autorizācijas uz Portāla lietotāja norādīto e-pasta adresi tiek nosūtīta e-pasta vēstule ar saiti piekļuvei Klientu portālam.
3.3. Portāla lietotāja paroles nozaudēšanas gadījumā vai pēc paša vēlmes mainīt paroli, pēc Portāla lietotāja pieprasījuma Klientu portālā Sabiedrība uz Portāla lietotāja e-pasta adresi nosūta jaunu Klientu portāla pieslēguma saiti.
3.4. Noteikumu 6.2.2. punktā norādītajā gadījumā Portāla lietotāja identifikācija notiek saskaņā ar Sadarbības partnera noteikto identifikācijas procedūru, salīdzinot no Sadarbības partnera saņemtos identifikācijas parametrus ar Sabiedrības informācijas sistēmā reģistrētajiem datiem. Tikai Sadarbības partnera atsūtīto un Sabiedrības sistēmā reģistrēto datu atbilstības gadījumā Portāla lietotājam ir pieejami Klientu portāla Pakalpojumi.
3.5. Portāla lietotājam ir pienākums droši uzglabāt Piekļuves parametrus – t.i. neizpaust tos trešajām personām. Sabiedrība neuzņemas atbildību par nelikumīgām darbībām Portāla lietotāja kontā, ja šādas darbības tiek īstenotas ar Piekļuves parametriem, kurus prettiesiski ieguvusi trešā persona Portāla lietotāja paša vainas vai neuzmanības dēļ, kas rodas kā Noteikumu neievērošanas sekas.
4. Portāla lietotāja tiesības, pienākumi un atbildība
4.1. Portāla lietotāja pienākumi:
4.1.1. ievērot Noteikumus;
4.1.2. lietot Klientu portālu tikai tad, ja Portāla lietotājam ir tiesības to darīt;
4.1.3. glabāt drošībā un neizpaust trešajām personām Piekļuves parametrus, kā arī pēc Sabiedrības pieprasījuma mainīt Piekļuves parametrus;
4.1.4. nekavējoties – rakstveidā, izmantojot informācijas tālruni (67869866) vai, sazinoties ar tirdzniecības līgumā norādīto Sabiedrības atbildīgo par tirdzniecības līgumu, informēt Sabiedrību, ja Piekļuves parametri ir kļuvušas zināmas trešajām personām;
4.1.5. nodrošināt savas ierīces (datora, viedtālruņa, planšetdatora) atbilstību Klientu portāla Pakalpojumu saņemšanas minimālajām prasībām - pārlūkprogramma, kura tiek izmantota darbam ar Klientu portālu, ir jānodrošina ar sīkdatņu (cookies) un JavaScript lietošanu;
4.1.6. savlaicīgi informēt Sabiedrību par Pamatinformācijas izmaiņām;
4.1.7. neizmantot trešo personu piekļuves parametrus;
4.1.8. Klientu portāla sistēmas darbības pārtraukumu gadījumā izmantot citus pieejamos informācijas apmaiņas līdzekļus ar Sabiedrību;
4.1.9. sekot līdzi Noteikumu izmaiņām Klientu portālā.
4.2. Portāla lietotāja tiesības:
4.2.1. izmantot citus informācijas apmaiņas līdzekļus ar Sabiedrību;
4.2.2. gadījumā, ja Portāla lietotājs nepiekrīt Noteikumu 6.2.4. punktā noteiktajām izmaiņām, Portāla lietotājam ir tiesības jebkurā laikā pārtraukt Klienta portāla izmantošanu un izmantot citus informācijas apmaiņas līdzekļus ar Sabiedrību.
4.3. Klientu portālā atspoguļotā informācija ir uzskatāma par Portāla lietotājam saistošu.
4.4. Portāla lietotājs piekrīt, ka Klientu portālā saņemtajiem norēķinu dokumentiem ir tāds pats juridisks spēks kā papīra formātā sagatavotiem dokumentiem.
4.5. Portāla lietotājs atbild par visām darbībām autorizējoties Klientu portālā.
4.6. Portāla lietotājam aizliegts veikt darbības, kas vērstas uz Klientu portāla drošības stāvokļa pasliktināšanu.
4.7. Jebkurš Portāla lietotāja apstiprināts paziņojums (tajā skaitā, bet ne tikai, ievadīts komercuzskaites mēraparāta rādījums informācija par saņemtās dabasgāzes sadalījumu atbilstoši tās izlietošanas mērķim akcīzes nodokļa piemērošanai), kas iesniegts Sabiedrībai, izmantojot Klientu portālu, ir saistošs Portāla lietotājam un Sabiedrībai.
5. Portāla lietotāja dzēšana
5.1. Portāla lietotāja dzēšana:
5.1.1. pamatojoties uz saņemto Portāla lietotāja pieteikumu;
5.1.2. ja starp Portāla lietotāju un Sabiedrību nav spēkā esoša dabasgāzes tirdzniecības līguma un nav arī cita tiesiska pamata Klientu portāla Pakalpojumu saņemšanai;
5.1.3. ja Sabiedrībai ir pamatotas aizdomas, ka tiek veikta Klientu portāla nesankcionēta lietošana, tiek sniegta nepatiesa informācija;
5.1.4. ja Portāla lietotājs pārkāpj Noteikumus, tai skaitā, ja tiek pārkāpti godīgas lietošanas noteikumi.
5.1.5. Portāla lietotāja dzēšanas gadījumā Pamatinformācija tiek dzēsta, izņemot tos datus, kuru glabāšanas pienākums izriet no citām Portāla lietotāja saistībām vai arī šāds datu glabāšanas pienākums izriet no normatīvajiem aktiem
6. Sabiedrības tiesības, pienākumi un atbildība
6.1. Sabiedrības pienākumi:
6.1.1. identificēt Portāla lietotāju atbilstoši Noteikumiem;
6.1.2. nodrošināt Klientu portāla Pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar Noteikumiem;
6.1.3. publicēt Noteikumus vai to izmaiņas Klientu portālā, tiklīdz tie stājas spēkā;
6.1.4. nodrošināt personas datu apstrādi atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
6.2. Sabiedrības tiesības:
6.2.1. lai nodrošinātu attālinātu Pakalpojumu sniegšanu Portāla lietotājam, uzkrāt un apstrādāt Klientu portāla ietvaros iegūto informāciju par Portāla lietotāja personas datiem, kā arī citu informāciju, kas Klientu portāla ietvaros tiek nodota, nosūtīta vai pārraidīta Sabiedrībai;
6.2.2. gadījumos, kad Portāla lietotājs piekļūst Klientu portālam, aktivizējot Klientu portāla saiti Sadarbības partneru tīmekļa vietnēs, Sabiedrībai ir tiesības izmantot Sadarbības partneru identifikācijas sistēmas;
6.2.3. reģistrēt darbības, kas veiktas, izmantojot Klientu portālu, un nepieciešamības gadījumā izmantot iegūto informāciju Portāla lietotāja saņemto Pakalpojumu vai iesniegto paziņojumu pamatošanai un pierādīšanai;
6.2.4. iepriekš par to nebrīdinot Portāla lietotāju, mainīt Klientu portāla Pakalpojumu sniegšanas kārtību, tā funkcionālo vai vizuālo risinājumu, kā arī Portāla lietotājam pieejamo Pakalpojumu un informācijas apjomu. Sabiedrība neatbild par kaitējumu, kas ir radies vai var rasties Portāla lietotājam sakarā ar minēto izmaiņu veikšanu.
6.3. Sabiedrība neatbild par bojājumiem vai traucējumiem Klientu portāla darbībā, ja to cēlonis ir bojājumi, darbības traucējumi Portāla lietotāja iekārtās, Portāla lietotāja e-pasta konfigurācija vai noslogotība, neatbilstošu vai nelicencētu iekārtu vai programmatūras lietošana, pārtraukums elektroenerģijas piegādē, interneta tīkla darbības traucējumi vai Portāla lietotāja datora, viedtālruņa, planšetdatora neatbilstība Klientu portāla lietošanas noteikumiem.
6.4. Sabiedrība nav atbildīga, ja Portāla lietotājs nesaņem Sabiedrības nosūtīto informāciju uz Portāla lietotāja norādīto e-pasta adresi.
6.5. Sabiedrība neatbild par kaitējumu, kas Portāla lietotājam radies, tajā skaitā, bet ne tikai, Klientu portāla darbības pārtraukuma, uzlabošanas vai profilakses laikā.
6.6. Sabiedrība neatbild par sekām, kas rodas, ja Portāla lietotājs ir iesniedzis nepilnīgu, nepareizu vai kļūdainu informāciju.
7. Citi noteikumi
7.1 Noteikumi stājas spēkā pēc to publicēšanas Klientu portālā. Portāla lietotāja autorizēšanās Klientu portālā ir uzskatāma par apstiprinājumu tam, ka Portāla lietotājs ir iepazinies ar Noteikumiem un piekrīt tos ievērot.
7.2. Gadījumā, ja Portāla lietotājs atsakās ievērot Noteikumu izmaiņas, tam ir pienākums pārtraukt Klientu portāla lietošanu. Klientu portāla turpināta lietošana ir apstiprinājums tam,ka Portāla lietotājs ir iepazinies ar Noteikumu grozījumiem un apņemas tos ievērot.
7.3. Portāla lietotājs ir informēts, ka ir pieļaujami īslaicīgi Klientu portāla sistēmas darbības pārtraukumi, kas saistīti ar Klientu portāla un ar to saistīto sistēmu uzturēšanas, apkalpošanas vai uzlabošanas darbiem.
7.4. Palīdzību vai informāciju jautājumos, kas saistīti ar Klientu portāla izmantošanu ir iespējams saņemt Sabiedrības Klientu apkalpošanas centros, sazinoties ar Sabiedrības klientu servisu (tālrunis 67869866, e-pasts info@lg.lv) vai sazinoties ar tirdzniecības līgumā norādīto Sabiedrības atbildīgo par tirdzniecības līgumu.
7.5. Klientu portāls satur ar īpašumtiesībām aizsargātu informāciju, kas pieder Sabiedrībai un kuru aizsargā piemērojamais intelektuālā īpašuma tiesiskais regulējums un citi normatīvie akti, ieskaitot, bet neaprobežojoties ar autortiesībām. Portāla lietotāja pienākums ir neizmantot šādu ar īpašumtiesībām aizsargātu informāciju jebkādā veidā, izņemot Klientu portāla lietošanu personīgiem, nekomerciāliem mērķiem saskaņā ar Noteikumiem. Neviena Klientu portāla daļa nedrīkst tikt pavairota nekādā formā un nekādiem līdzekļiem bez Sabiedrības rakstveida saskaņojuma. Portāla lietotājs apņemas nemodificēt, neiznomāt, neaizdot un neizplatīt Klientu portālu jebkādā veidā. Intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpuma gadījumā vainīgās personas var tikt sauktas pie atbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī tās pilnībā atbild par Sabiedrībai radītajiem un iespējamiem zaudējumiem, tai skaitā, bet ne tikai, attiecībā uz Sabiedrības preču zīmēm.
7.6. Noteikumi ir pieejami latviešu, krievu un angļu valodā. Nesakritības gadījumā noteicošais dokuments ir latviešu valodā.